Gratis materiale om hormoner og menstruationscyklussen 

Gratis Online Foredrag om Menstruationscyklussen

Sådan Lever Du Efter De Fire Faser I Menstruationscyklussen med MOON-modellen™️

Lær hvordan menstruation, ægløsning og hormonerne østrogen, progesteron og testosteron påvirker dig og hvordan du bruger de fire faser i din menstruationscyklus til at få mere ud af dit liv.

Du får adgang til et 1-times webinar, som du kan se om bare 5 minutter. Det koster dig ikke en krone.

Gratis Online Foredrag om Hormonsystemet

Sådan slipper du af med hormonubalancer med 5S-modellen for hormonerne™️

Lær hvordan du slipper af med hormonubalancer som fx:

  • Stress
  • Endometriose
  • PCOS
  • Overgangsalder
  • Lavt/højt stofskifte
  • Akne
  • Menstruationssmerter
  • Pletblødninger
  • Ømme bryster
  • Udfordringer med fertiliteten
  • Uregelmæssig menstruation
  • Humørsvingninger og PMS
  • Kraftig menstruation

Jeg vil tage dig igennem de 5 trin til hormoner i balance og vise dig, hvordan du kan understøtte din krop ved hjælp at mad, yoga og livsstil.

Du får adgang til et 1-times webinar, som du kan se om bare 5 minutter. Det koster dig ikke en krone.

Laura Grubb hænder på mave liggende hormoner menstruation hormonyoga menstruationscyklus online yoga

Gratis Cyklusguide

Download min gratis Cyklusguide, der giver dig indsigt i de tre hormoner østrogen, progesteron og testosteron og hvad de fire faser i menstruationscyklussen er.

Du vil også lære, hvad ægløsning og menstruation er, og hvordan du bruger de fire faser i din menstruationscyklus til at få mere ud af dit liv.

Cykluskalender Laura Grubb Cykluskalenderen hormoner menstruation hormonyoga menstruationscyklus online yoga

Gratis Cykluskalender

Download Cykluskalenderen, som du kan bruge til at kortlægge din menstruationscyklus.

I Cykluskalenderen kan du bl.a. følge med i:

  • Hvornår du har menstruation og ægløsning
  • Cyklus længde
  • Hvilken fase af menstruationscyklussen du er i
  • Typen af dit udflåd (det fortæller nemlig en masse om din cyklus
  • Dit humør og eventuelle humørsvingninger
  • Dit energiniveau
  • Smerter, fx menstruationssmerter eller hovedpine/migræne
  • Madtrang (cravings) - fx lyst til chokolade
  • Træning og motion (fx yoga)
  • Stressniveau
  • Søvn
  • Sexlyst
  • Fordøjelse
  • Hud
  • Arbejdsmotivation
  • Udadvendt/indadvendthed
  • Generelt velvære

Alt det her bliver nemlig påvirket af din menstruationscyklus, og det er så spændende at begynde at se mønsteret.

Jeg vil anbefale dig samtidig at downloade Cyklusguiden og bruge de to sammen til at forstå din menstruationscyklus. Brug Cykluskalenderen i mindst 3 måneder for at få størst udbytte.

Cyklusdagbogen Cyklusdagbog Laura Grubb hormoner menstruation hormonyoga menstruationscyklus online yoga

Gratis Cyklusdagbog

Download min gratis Cyklusdagbog, som er et månedligt menstruationsritual, du kan bruge, til at få endnu mere ud af din cyklus.

Et menstruationsritual er en samling refleksionsøvelser, der hjælper dig til at reflektere over din seneste cyklus og samtidig lægge en plan for den kommende cyklus. Under hver menstruation har du nemlig en unik mulighed for at skabe fremdrift i dit liv ved at checke ind med dig selv. Lidt som et slags månedligt nytårsforsæt, så du holder dig på sporet af dine drømme og mål i livet.

Har du ikke en menstruationscyklus lige nu, kan du bruge øvelserne til et nymåneritual eller fuldmåneritual i stedet.

Jeg vil anbefale dig at bruge Cyklusdagbogen sammen med Cyklusguiden, så du forstår hvad der sker hormonelt i din krop under din menstruation.