Sådan får du en Cyklus i Balance

2

Hvad kan du gøre ved hormonelle ubalancer i din krop og cyklus?

Det giver jeg dig svaret på i den her uges video.

Der gennemgår jeg nemlig min 5S-model, der går ind og genskaber balancen i hormonsystemet.

Se den lige her:


5S-modellen består af 5 trin:


  • Stress

    Vores stresshormon kortisol er alpha-hormonet i kroppen. Det får altid lov til at vinde. Derfor er vi nødt til at starte her for at få ro på hormonsystemet, UANSET hvor din ubalance viser sig.

  • Sukker

    Dit blodsukker styres af hormonet insulin. Og hvis det svinger kraftigt op og ned på grund af en kost med alt for mange hurtige kulhydrater og for lidt stabilitet, kan det stresse hele dit hormonsystem indefra. Især hvis du døjer med PCOS er det vigtigt at få blodsukkeret stabilt, fordi insulin kan trigge de androgene hormoner, som fx testosteron, der er skurken bag PCOS.

  • Stoffer

    Overalt omkring os gemmer der sig hormonforstyrrende stoffer. Det kan vi ikke gøre synderligt meget ved (udover at presse politikerne til at fjerne flere af dem), men vi kan blive bedre til at REDUCERE mængden vi selv bliver udsat for hver dag ved at lære HVOR de findes. Og så kan vi også styrke vores levers udrensning, så stofferne hurtigere kommer ud af kroppen igen, så vi undgår hormonelle overbelastninger.

  • Spisesystem

    Et fancy ord for 'fordøjelsen', for den er også vigtig! Efter dine hormoner og affaldstoffer er nedbrudt, skal de transporteres ud af kroppen - og det hjælper bl.a. tyktarmen med. Derfor gælder det om at sørge for den og alle bakterierne der bor der har det godt.

  • Sensualitet

    Du kan arbejde nok så meget med din fysiske krop - men hvis vi ikke har tankerne, følelserne og vanerne med os, så er det svært at se forandringer, der virkelig rykker. Derfor handler det sidste S om balancen mellem din feminine og maskuline energi, og hvordan du genopretter den energetisk i dig selv, så kroppen finder tilbage i balance.

De her 5 områder er afgørende for, om dine hormonubalancer forværres eller finde ro igen.

Hvilket S har du mest brug for at fokusere på?

Hvad synes du er sværest?

Del gerne i kommentarerne herunder :-)

Kærlig hilsen
Laura


Download min gratis guide og knæk koden til din cyklus: → www.cyklusguiden.dk

 

Blog → https://www.lauragrubb.dk/blog

Facebook → https://facebook.com/lauragrubb.dk

Instagram→ https://instagram.com/lauragrubb.dk

 

Ansvarsfraskrivelse 

Information i dette blogindlæg og video har kun til formål at informere og oplyse. Indholdet er et resultat af Lauras egen research og erfaringer. Indholdet er ikke tænkt som en erstatning for rådgivning af en læge eller anden sundhedsrådgiver eller anden information fundet på et produkt eller pakke. Brug ikke indholdet til at diagnosticere eller behandle et helbredsproblem eller sygdom, eller til at udskrive medicin eller anden behandling. Tal altid med din læge eller anden sundhedsrådgiver, før du tager nogen medicin, kosttilskud, urter eller foretager nogen behandling for et helbredsproblem. Hvis du har eller mistænker, at du har et medicinsk problem, kontakt din læge omgående. Afvis ikke lægelig rådgivning og afvent ikke at søge lægehjælp på grund af noget, du har lært via min hjemmeside og andre kanaler. Information og udtalelser vedrørende kosttilskud og præventionsmidler er ikke evalueret af Sundhedsstyrelsen og er ikke tiltænkt at diagnosticere, behandle eller eliminere nogen sygdom.


Om Laura Grubb 

Jeg hedder Laura, og min passion er at guide dig til et liv i mere balance ved at forstå dig selv gennem din cyklus og hormoner. Med min baggrund som yogalærer og kostvejleder ønsker jeg at give dig værktøjerne til at finde vejen til en krop i balance, samtidig med du lærer om, hvad der kendetegner dig som kvinde og hvordan du kan gøre det til din største styrke. Det er min mission – og jeg glæder mig til at få dig med på rejsen!

Følg med på Instagram, Facebook og Youtube

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Kategorier